Jak efektywnie pracować z domu? Jak zacząć pracować zdalnie. Przydatne narzędzia

Wraz ze wzrostem popularności pracy zdalnej, zapotrzebowanie na narzędzia do pracy zdalnej staje się coraz bardziej widoczne. W jaki sposób Twój zespół może utrzymywać komunikację, skutecznie zarządzać projektami i szybko dzielić pracę, gdy każdy pracownik znajduje się w innym miejscu?

Wielu pracowników cieszy się, gdy praca zdalna zyskuje na popularności. To marzenie dla tych, którzy kochają elastyczność i swobodę, ale może być onieśmielające dla pracowników, którzy uważają się za ekstrawertyków lub są przyzwyczajeni do codziennego chodzenia do biura. Jak rozpocząć pracę zdalnie?

Jako programiści zaczęliśmy pracować zdalnie lata temu. Przez ten czas zdobyliśmy pewne spojrzenie i doświadczenie na temat efektywnej pracy w domu lub w innym miejscu, które nie jest biurem.

Slack, jedno z najlepszy narzędzi do komunikacji

Slack umożliwia publikowanie ogłoszeń w całej firmie, powiadamianie o nich wszystkich, tworzenie różnych kanałów i czatów grupowych dla różnych projektów. To świetny sposób współpracy w małych zespołach, Slack tworzy poczucie prawdziwego biura. Ponadto należy zachować ostrożność, ponieważ jest to narzędzie komunikacji w czasie rzeczywistym, a jeśli masz duży zespół, możesz nie być w stanie nadążyć za tym, co mówi i robi zespół na Slacku. Dobrym pomysłem jest skonfigurowanie zasad i wytycznych dotyczących korzystania ze Slacka. Twoi pracownicy powinni mieć możliwość korzystania ze Slacka w taki sposób, aby nie rozpraszać innych ani siebie samych.

Google docs, narzędzie do współpracy

Dokumenty Google to bezpłatny produkt Google do współpracy w chmurze. Po utworzeniu konta Google ID lub Gmaila możesz zacząć korzystać z Dokumentów Google. Jedną z najlepszych rzeczy w posiadaniu dokumentów w chmurze jest to, że możesz uzyskać dostęp do swoich plików na dowolnym urządzeniu. Nie wpadniesz w panikę, jeśli Twój laptop się zepsuje! Jeśli znasz Microsoft Word, Dokumenty Google będą Ci znane. Ma górny pasek wypełniony wszystkimi znanymi przyciskami edycji i formatowania. Dokumenty Google mają wbudowaną współpracę, która ułatwia zespołowi lub klientom współpracę. Po utworzeniu dokumentu możesz łatwo udostępnić go innym za pośrednictwem wiadomości e-mail lub linku do udostępnienia.

Trello, listy zadań i priorytetów

Jeśli potrzebujesz zarządzać zespołem zdalnie, potrzebujesz przyzwoitego narzędzia, które ci pomoże. Trello pozwala każdemu powiedzieć, co należy zrobić, dzięki systemowi kart zadań i list kontrolnych. Możesz przypisywać zadania, terminy i projekty poszczególnym członkom zespołu, zapewniając wszystkim najświeższe informacje. Możliwość przesyłania plików z Dysku Google, Dropbox, OneDrive i Box pomaga utrzymać płynność działania. Co najważniejsze, Trello jest łatwy w obsłudze i ma świetną aplikację mobilną.

Zoom, spotkania zespołowe

Zoom jest idealny dla każdego, kto pracuje zdalnie lub ma zdalnych członków zespołu. Zoom pozwala na proste, łatwe konfigurowanie spotkań lub regularnych spotkań w osobistym pokoju konferencyjnym. Szybko utwórz i udostępnij łącze do prywatnego spotkania z osobą lub zespołem i połącz zdalnych członków zespołu za pomocą wideo.

Asana, zaawansowane zarządzanie projektami

Asana to jedna z najpopularniejszych dostępnych obecnie aplikacji do zarządzania projektami, nie bez powodu. Narzędzie oparte na chmurze jest niezwykle proste w użyciu, pomaga poprawić komunikację w zespole i zarządzać projektami. Asana pozwala podzielić projekty na określone zadania i przypisać je członkom zespołu. Wersja Premium aplikacji zawiera również przepływy pracy, które pozwalają automatycznie przenosić projekty przez system bez konieczności opiekowania się nimi.

Potrzebujesz własnego rozwiązania? Niezależnie od tego, czy potrzebujesz wideokonferencji, aplikacji do czatu, czy po prostu chcesz zacząć pracować zdalnie ze swoim zespołem, oferujemy gotowe do użycia narzędzia do komunikacji i współpracy, które gwarantują niskie koszty i bezpieczeństwo danych, wdrażamy lokalnie lub w chmurze.

Przeczytaj więcej o naszej ofercie.